jobb

Idag var det jobb i trädgården... det sas att det bara skulle behöva jobbas i en timme, men eftersom min pappa har lite samma gener som bosse (fystränare på bg) så blev det 2,5 timmars arbete!
Jag och min syster började kratta löv på framsidan, hon tog gräsmattan till höger och jag tog den till vänster, när jag just har krattat ihop alla löv på hela gräsmattan, asså verkligen alla, jag går och hämtar en påse som jag ska trycka ner allt i. När jag öppnar påsen och försöker rulla kanterna lite sådär snyggt så att den ska stanna öppen så man kan lägga i alla löv, då känner jag hur det börjar blåsa ordentligt, och plötsligt är inte lövhög inte riktigt är lika stor längre, den är faktiskt hälften så stor!! alla löv åkte tillbaka till sin vanliga plats. Jag blev typ ledsen när jag tänkte på att alla löven jag hade krattat ihop var helt utspridda igen, det gjorde inte saken bättre att min syrra står och as garvar åt mig, och det gjorde verkligen inte saken bättre av att min pappa kommer och säger, varför står du där och deppar, börja kratta för fan!!


im out


Kommentarer
Postat av: Keso

Kratta löv nu?:S

2009-01-04 @ 00:09:42
Postat av: Sis

förbannat roligt var det faktiskt..

2009-01-04 @ 11:30:20
Postat av: Nisse

Jag känner igen mig obehagligt mycket i trädgårdarbetandet...

2009-01-05 @ 11:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0