Stockholm (luktar skit)

när vi satt på planet hem så drog niklas upp Muphys Lag, att allt dåligt som kan hända kommer att hända(speciellt när man pratar om det).
Då tog jag mig själv en funderare...

Vi förlorade båda matcherna i stockhol... Vårt plan var 4 timmar försenat. Alla andra bolag hade ställt in sina plan för att det var snöstorm och man måste vara dum i huvudet om man ska ut och flyga i det vädret. När vårat lågprisbolag hade tryckt in alla i planet och vi skulle få åka med det så tog det fett långt tid för det att komma ut på startbanan.
När alla sover skönt och vi cirulerar ovanför luleås flygplats så kommer det en flygvärdinna och väcker mig och säger, du måste tyvärr fälla upp din stol, vi ska landa nu! 3 minuter efter så hör man kaptenen i högtalarn: Vi har lite nyheter, vi får inte landa här i luleå för dom har stängt flygplatsen så vi måste flyga till en annan flygplats, vi ska kolla om vi kan landa på arlanda igen men det är inte säkert. då frågade jag damen som satt brevid, dom kunde inte kollat om luleå var öppet innan vi åkte? känns lite dumt att åka hit och kolla om det är låst? och om det inte är det så åker vi någon annanstans. ialla fall, vi åkte tillbaka till arlanda och fick vänta på att vi skulle landa, när vi landade så skulle vi ner och kolla om det fanns hotell lediga, efter ett tag så sätts vi på en buss med destinaton uppsala, vi åker buss i en timme kommer fram till uppsala och är utanför hotellet, när alla verkligen har tryckt in sig i hotellets lobby så säger dom att det redan är fullt så vi sätter och i bussen och åker till nästa.
Vi var framme och incheckade kl 05:00...
jag och robin var hungriga så vi gick ut och letade en mack att handla på, vi hittar även 2 paraplys nere i lobbyn, det är snöstorm så vi tar med dom och tycker vi är smarta som skyddar oss från snön. Det börjar med att robin fäller upp sitt paraply och 6 sekunde efter så har det blåst sönder så det ser ut som allt annat än ett paraply. det slutar med att vi går som 2 uteliggare med ett paraply var i handen kl 05:10. Vi letar runt efter något som är öppet men vi finner inget, vi hittar dock en tjej som vi frågar om det ens finns någon mack i denhär staden, jaa säger hon, följ denhär vägen och sedan vänster efter ett tag. då frågar jag, är det långt eller? njeaaa, 6-7 km kanske...   öööhm, okej tack, vi hittar något annat....
vi går och letar på tågstationen för där borde det finnas en pressbyron, vi kommer dit och väntehallen är stäng... vi knackar på dörren, då kommer det en riktig uteliggare som faktiskt var där och bodde där, oooohh dom öppnar om 20 minuter... okej tack säger vi och går in mot stan, vi letar lite i stan. blir irriterade för att uppsala är en pissluffar stad som inte är öppen på natten, efter ett tag så går vi tillbaka och ser att det har öppnat! så vi går in och ser att pressbyron inte öppnar kl 6... och inser att frukosten på hotellet öppnar kl 06:30... vi går hem och lägger oss hungriga som 2 hundar.

när vi har checkat ut hotellet så äter vi lite och sedan åker till arlanda, jag och rob tar tillfället och åka lite skridskor på arlanda, det var en tjej som hade något erbjudande så hon hade med sig konstis och massa skridskor och sånt, så vi lånar och inser att det är game på g, vi lånar en tejp rulle och börjar lira Lukas=Frölunda Robin=Timrå Joel=fiffeldommare. bra match, 4-4 blev slutresultatet.

Planet som skulle åka kl 19:40 blev framflyttat och sedan inställt... då tänker vi, aha, vi kommer inte hem ikväll heller.  Micke berättar om att det finns ett plan som ska gå kl 22:50 som har folk på, och om vi hinner så kan några ta plats där, (först i kvarn alltså) Vi hustlar på och ställer oss kön 1 timme innan och kommer faktiskt med på planet. när vi har väntat i 10-20 minuter på att alla ska sätta sig och att dom ska packa in bagaget, allt är chill, jag rob och nick struggla som fan och fick nödutgångslpatserna. tillslut så gör alla sig klara och vi ska åka, jag som plockade fönsterplatsen ser då att det är en bil med ett sånt bagage släp som åker där ifrån, fast fullt med massa väskor, då tänker jag, wait a minit! Då ser jag att alla våra väskor ligger där och blir iväg körda. Vi frågar flygvärdinnan, hon säger att dom nog ska lasta på det där fram. alla ba, mmmhuh...

Vi lyfter allt är chill vi kommer fram det är lite smått kallt på flygplatsen, alla tar på sig sina jackor då frågar folk var jag har min jacka, (aaa den jackan jag checkade in på arlanda för jag inte orkade bära på den) näe jag checkade in min..

Vi står och väntar på vårt bagage i säkert 45 minuter, klockan blir 2 och det känns lite så konstigt när jag har sett samma väska 12 gånger och min har inte kommit en ända gång på bandet... Vi inser att vårt bagage inte kom med vårt plan, men att det skulle komma med nästa plan till luleå som gick precis efter oss, nääähää, det som blev flyttat till 05:40.
som tur fick vi åka med sofia, hade varit kallt att vänta på bussen utan jacka, det var väl en -14 grader eller något...

Just då tänkte jag på Murphys Lag igen, allt dåligt som faktiskt skulle kunna hända hände, ända positiva var väl att vi överlevde, man kanske får vara glad för det lilla? se det från den positiva sidan?

Im out!
puss

Kommentarer
Postat av: sofia

det där var ju typ en hel uppsats :)

2008-11-26 @ 14:57:19
Postat av: erica

Länka mig fatie! ;)

2008-11-26 @ 14:57:38
URL: http://ericaa11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0